Wpadnij na przegląd do ginekologa!

Czy Twój samochód każdego roku przechodzi gruntowny przegląd u mechanika? Na pewno tak! Bez dokładnego sprawdzenia wszystkich części, uzupełnienia niedoskonałości – daleko nie zajedzie… A Ty pamiętasz o wizycie u ginekologa i regularnie wykonujesz cytologię? Wpadasz na przegląd do swojego ginekologa na komplet profilaktycznych badań?  Zabierz swoje przyjaciółki, mamę, siostrę na przegląd, namów je do zrobienia badań, ciesz się życiem i wybierz się w najpiękniejszą podróż swojego życia – po zdrowie!

 

FOT. MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

FOT. MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

21 stycznia 2017 roku, po raz ósmy, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. W tegoroczną odsłonę akcji zaangażowały się znane i lubiane gwiazdy: Katarzyna Żak, Anita Sokołowska, Paulina Chruściel, Anna Kalczyńska a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. W sesji zdjęciowej do materiałów promocyjnych kampanii wziął udział dr n. med. Andrzej Nowakowski – specjalista w zakresie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej. Zwraca on uwagę na szczoteczkę cytologiczną, niezbędną do poprawnego badania ginekologicznego.

Tegoroczne hasło kampanii „Wpadnij na przegląd do ginekologa” jest nawiązaniem do koncepcji przeglądu samochodowego. Skoro dbamy o swoje bezpieczeństwo, robiąc coroczny przegląd, to powinnyśmy zadbać również o siebie i nasze życie. Dlatego Kwiat Kobiecości wraz z marką Fiat 500 cabrio, chcąc podkreślić ideę corocznych przeglądów samochodów, zachęca także do regularnych badań ginekologicznych. Na plakacie kampanii oraz w spocie, ambasadorki udają się stylowym Fiatem 500 cabrio na przegląd do ginekologa.

Gwiazdy, zaangażowane w tegoroczną odsłonę, zgodnie potwierdzają, że w natłoku codziennych zadań, każda świadoma kobieta obowiązkowo powinna znaleźć raz w roku 5 minut na badania ginekologiczne.

To już 8. odsłona kampanii fundacji Kwiat Kobiecości poświęcona profilaktyce raka szyjki macicy. Niezwykle podstępna choroba, ale całkowicie wyleczalna, jeśli ją w porę wykryjemy. My kobiety mamy naprawdę dużo zajęć. Jesteśmy matkami, żonami, spełniamy się zawodowo, ale zapominamy często o tym, co jest najważniejsze. 5 minut w ciągu 12 miesięcy, to naprawdę nie jest dużo, żeby umówić się na randkę ze swoim dobrym, sprawdzonym lekarzem ginekologiem – mówi Anna Kalczyńska, dziennikarka,  tegoroczna ambasadorka kampanii.

Uroczysta inauguracja kampanii „Piękna bo Zdrowa”. Rekordowy wynik w Warszawie!

FOT. MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

FOT. MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

Tegoroczna odsłona kampanii miała wyjątkowy start. Aż 308 kobiet skorzystało z darmowego badania cytologicznego, dzięki uprzejmości Bydgoskiego Centrum Onkologicznego, który specjalnie na ten weekend wypożyczył cytobus. Profesjonalna kadra centrum medycznego POLMED od rana do wieczora, nieprzerwanie, pobierała kobietom cytologię. Dzięki wsparciu Miasta Stołecznego Warszawa w dniach inauguracji kampanii Pałac Kultury i Nauki podświetlony został na czerwono – to kolor przewodni raka szyjki macicy w Polsce. Nieprzypadkowo akcja odbyła się właśnie w tych dniach, ponieważ 22 stycznia rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W tym samym czasie warszawska Kinoteka, razem z Kwiatem Kobiecości, zaprosiła kobiety do specjalnie zaaranżowanego miasteczka ze stoiskami Partnerów kampanii, gdzie mogła zasięgnąć rad specjalistów z dziedziny ginekologii i ginekologii onkologicznej, zadbać o swoją urodę i wziąć udział w konkursach. Ponadto przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii.

Regularność badań profilaktycznych – kluczem do świadomego życia.

Jak wynika z tegorocznych badań zrealizowanych w ramach kampanii „Piękna bo Zdrowa” na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości” przez IQS, kobiety mają wysoką świadomość konieczności wykonywania badań cytologicznych, ale nadal zbyt okazjonalnie je wykonują. Co trzecia Polka wykonuje je rzadziej niż raz na dwa lata.

Z sondażu wynika, że 82% Polek co najmniej raz wykonywało badanie cytologiczne. Cytologię mają za sobą niemal wszystkie Polki, które ukończyły 30 lat – 96%, natomiast 74% to kobiety w wieku 20-29 lat. Najrzadziej badanie cytologiczne wykonują nastolatki w wieku 15-19 lat (16%). Jak dodaje Marta Rybicka, liderka projektu badawczego z firmy IQS: „Blisko 1/5 Polek nie wykonała w swoim życiu ani jednego badania cytologicznego i jest to silnie skorelowane z młodym wiekiem badanych”.

76% kobiet w wieku 20-39 lat wykonuje cytologię regularnie, co najmniej raz na 2 lata. Po 40 roku życia częstotliwość wykonywania cytologii maleje. Regularnie w tym wieku bada się tylko 60% kobiet. To bardzo niepokojące dane, tym bardziej, iż świadomość profilaktyczna w dalszym ciągu jest bardzo duża. Kobiety odkładają wizyty ginekologiczne na „wieczne potem”, zwyczajnie zapominając, że powinny być one priorytetowe i odwiedziny u specjalisty powinny na stałe wpisać do kalendarza kobiecych „przeglądów”, jak wizyta u kosmetyczki czy spotkanie z koleżanką. Mamy, które rzadko odwiedzają ginekologa nie są dobrym przykładem dla swoich córek i wnuczek. Podobnie jak w wielu przypadkach nowotworowych, rak szyjki macicy daje zdecydowane objawy dopiero w zaawansowanym stadium. Tylko regularne badania ginekologiczne mogą pomóc we wczesnym wykryciu problemu. Dlatego tegoroczna odsłona kampanii „Piękna bo Zdrowa”, przekonuje, aby nie odkładać badań na później i wpadać z przyjaciółkami nie tylko do znajomych ale i do ginekologa również!

FOT, MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

FOT, MAT. PRASOWE KWIAT KOBIECOŚCI

10 lat Ogólnopolskiej Organizacji – Kwiat Kobiecości.

W bieżącym roku Kwiat Kobiecości świętować będzie 10 lat swojej edukacyjnej działalności. Fundacja, założona i prowadzona przez Idę Karpińską, swoimi akcjami dotarła bezpośrednio do ponad 40 000 kobiet w całej Polsce. Kwiat Kobiecości jest inicjatorem i organizatorem akcji edukacyjnych dla młodzieży – „Młoda i Zdrowa”, studentów położnictwa – „Rozumni i Uważni”, kobiet dojrzałych -„Kobiety dla Kobiet”. Każdego roku również, w okolicach 6 grudnia, wolontariuszki Kwiatu Kobiecości odwiedzają około 4 000 pacjentek oddziałów ginekologii onkologicznej w szpitalach w całej Polsce, przekazując specjalne upominki świąteczne.

Ida Karpińska 11 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Choć diagnoza brzmiała jak wyrok, dziś Ida chce, żeby kobiety nie były w tej walce osamotnione. Osiem lat temu stworzyła kampanię „Piękna bo Zdrowa” dotyczącą profilaktyki raka szyjki macicy, dwa lata temu – „Diagnostykę jajnika” – dotyczącą raka jajnika. Każdego roku kampanie swoim zasięgiem obejmują miliony kobiet. – Nie zgadzam się z tym, żeby kobiety umierały na raka szyjki macicy. Dzięki cytologii, którą robiłam regularnie, żyję. Walczyłam sama z nowotworem, nie było takiej organizacji jak Kwiat Kobiecości, a dużo dałabym, żeby mieć wtedy takie wsparcie na jakie mogą liczyć kobiety dzisiaj z mojej strony. I nie poddam się w tej walce! – dodaje Ida Karpińska.

Przyłącz się do nas!

Chcesz zostać naszą Ambasadorką i pomóc nam ratować kobiety? Przypominaj im o badaniach cytologicznych i regularnym odwiedzaniu ginekologa. Opowiedz o naszej organizacji swoim znajomym, przyjaciółkom, rodzinie. Spraw im prezent, który będzie przypominał im o tym, co najważniejsze. To nasza „Niezapominajka” –  bransoletka – którą zdobi specjalny kwiatek, można ją zamówić na stronie www.kwiatkobiecosci.pl

 

Z dumą pragniemy poinformować, że kolejny raz Magazyn WESELE objął patronat nad Kampanią „Piękna bo Zdrowa”!

Więcej informacji: www.kwiatkobiecosci.pl, www.facebok.com/kwiatkobiecosci

 

#kwiatkobiecosci #pieknabozdrowa

Podziel się ze znajomymi!


Zapisz się
do subskrypcji
Magazynu

Otrzymasz od nas
coś fajnego

Zapisz się
do subskrypcji
Newslettera

PARTNERZY:

POLECAMY: