WEŹ SIĘ ZBADAJ! #CYTOLOGICZNE – Gala finałowa!

We wtorek, 6 marca, w urokliwym miejscu – Małej Warszawie, odbyła się uroczysta Gala podsumowująca IX edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna, bo Zdrowa”. Jej inicjatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 11 lat zwraca uwagę na problem chorób ginekologicznych kobiet. W trakcie uroczystości wręczono statuetki oraz podziękowania firmom, instytucjom oraz mediom zaangażowanym we wdrażanie głównej idei kampanii, jaką jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych, regularnych badań ginekologicznych.

Uroczysta gala poprowadzona została przez Katarzynę Pakosińska (znaną jako artystkę kabaretową, polonistkę, aktorkę, konferansjerkę, kiedyś dziennikarka TVP Polonia) i Sebastiana Wątrobę (znanego z serialu docu-crime „W11 – Wydział Śledczy”).  Obecne były ambasadorki tegorocznej kampanii: Kasia Cerekwicka, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog) które wspólnie z Idą Karpińską, autorką kampanii „Piękna, bo Zdrowa” i założycielką Kwiatu Kobiecości wręczały wyróżnienia. Muzyczną gwiazdą wieczoru była jedna z ambasadorek – Kasia Cerekwicka.

Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii odbyła się pod hasłem – „Weź się zbadaj! #CYTOLOGICZNE” i miała na celu uświadomienie kobietom, że dbanie o swojej zdrowie jest przecież takie proste i logiczne! Zaangażowały się w nią znane i lubiane gwiazdy: Agnieszka Więdłocha, Kasia Cerekwicka, Olga Borys, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki-Wójcicka (@mamaginekolog). Zdjęcia ambasadorkom wykonał znany duet fotografów Borys Synak i Sebastian Dziechciarz. Koncepcja kreacji oraz strategia została przygotowana przez agencję kreatywną Advalue.

FOT. KATARZYNA GOŁĄBSKA PHOTOGRAPHY

Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, podczas trwania gali podsumowującej kampanię wręczała Partnerom statuetki Kwiatu Kobiecości –  z kwiatkiem, który jest symbolem raka szyjki macicy w Polsce, i dziękowała wszystkim za wielkie zaangażowanie w akcję:

„Szanowni państwo, wszyscy wiecie czym zajmujemy się w fundacji. Wiecie też, że wasze wsparcie jest dla nas bardzo ważne. Mogłabym długo opowiadać o tym, co wydarzyło się przez te jedenaście lat, odkąd założyłam Kwiat Kobiecości. Mogłabym opowiadać o chwilach radości, o chwilach zwątpienia, o setkach tysięcy kobiet, którym udało się pomóc, które dzięki badaniom nie zachorowały na raka szyjki macicy, które dzięki nam wygrały swoją walkę. Lepiej jednak, żebyście to zobaczyli. Chcę, żebyście zobaczyli film z inauguracji naszej tegorocznej kampanii, żebyście zobaczyli te kolejki kobiet, czekających na to, żeby się zbadać. Chcę żebyście zrozumieli, że to może się dziać dzięki wam. I chcę jeszcze, żebyście pomogli mi zebrać potrzebną kwotę na zakup kwiatkowego cytobusa, ale to przy okazji ;) Chociaż to był mroźny weekend, na inauguracji pod Kinoteką, udało nam się zbadać sześćset kobiet. Kilkanaście z nich od razu wysłaliśmy do szpitala, bo ich stan tego wymagał. Na dzień dzisiejszy wiemy już, że 20 kobiet z 600 przebadanych otrzymało wynik patologiczny. Pięćset kobiet mogło zrobić badanie na wirusa HPV. Te liczby może robią wrażenie, ale dla mnie, najważniejsze są i tak pojedyncze kobiety. One naprawdę chcą się badać. Musimy dać im szansę. Po prostu musimy. I wiem, że wspólnie to nam się uda.”

Tegoroczna odsłona kampanii miała szczególny start. W dniach 3-4 lutego,  w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, Kwiat Kobiecości wspólnie z Centrum Medycznym POLMED S.A i CENTRUM BADAŃ DNA zorganizował wyjątkową inaugurację kampanii. Tylko podczas weekendu wykonanych zostało ponad 600 bezpłatnych cytologii oraz 500 badań w kierunku wirusa brodawczaka ludzkiego HPV! W tym samym czasie warszawska Kinoteka razem z Kwiatem Kobiecości zaaranżowała „Zakątek Kobiet”, gdzie każda kobieta mogła zasięgnąć porad specjalistów, którzy służyli wszystkim odwiedzającym radą w zakresie profilaktyki zdrowotnej, medycznej, ginekologii estetycznej oraz informacjami na temat odpowiedniego żywienia w chorobie nowotworowej. Oprócz tego przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii, który przygotowany był przez agencję kreatywną Advalue oraz Warszawską Szkołę Reklamy i Slow Art. Zwieńczeniem pierwszego dnia inauguracji było podświetlenie na czerwono Pałacu Kultury i Nauki. Ten akcent miał zwrócić uwagę na wciąż istniejący problem raka szyjki macicy w naszym kraju.

 

Share

O MAGAZYNIE